Visability is gaat om meer dan alleen aanwezig zijn en een verhaal te vertellen. Val op, laat je zien en verleidt! Dat doe je door ijzersterk beeld te gebruiken. Dat helemaal bij je past. Ben jij bezig met jouw branding, jouw gezicht naar buiten toe? Begin dan met een moodboard. Zoek en puzzel met de mooiste plaatjes totdat het klopt. Dat voel jij en dat voelt je klant. En dan staat het en blijft het jaren bij je. Omdat jij het bent. Deze authenticiteit breng je dan heel gemakkelijk over omdat het geen ‘kunstje’ bent.

Zo maak je een moodboard

Hoe weet je wat bij je past? Doen, doen en doen. Begin met pinterest of met tijdschriften en kijk waar je oog blijft hangen. Sla het op, leg het weg en bekijk het zo nu en dan weer opnieuw. Sommige beelden gaan nooit meer weg en blijven bij je. Dat ben jij.

 

Kleurthema’s

Als je vaker je moodboard oppakt en aanvult, dan zie je heel vanzelf jouw kleurenpatroon naar boven drijven. Kleuren waar elke x jouw oog als eerste naar toe trekt. Heel leuk om te zien dat ook jij je favorieten hebt. Ja, trends kunnen je oog soms beinvloeden. En jouw smaak iets aanvullen. Maar by heart, blijft jou.

‘Colors of Dutch nature’

Waar gebruik je een moodboard voor?

Een moodboard maak je aan het begin van je ondernemersavontuur. Wanneer je weet wat jouw business wordt, je weet wat je gaat verkopen en aan wie. Dat is het moment dat je aan je beeldmerk gaat werken. Dan is een moodboard een prachtig inspiratiebron om te starten voor het maken voor jouw beeldmerk. De start om jouw palet neer te gaan zetten dat je gebruikt voor je huisstijl, je fotografie en je social media.

 

Moodboard Dutch colors

Raak geinspireerd door deze kleuren. Stoer, urban en nature gecombineerd. Echte Hollandse stoere kleuren. Bruintinten, blauwe zweem en warm camel. De Hollandse winter met echte gezelligheid. Een prachtig palet voor jouw beeldmerk wellicht!

Credits fotografie: @do.branding